onsdag 21 februari 2018

Är Billy Grahams död ett profetiskt tecken?


Världsevangelisten Billy Graham har precis avlidit 99 år gammal, och gått hem till Herren. I förbindelse med Billy Grahams död, finns en del utombibliska profetior som kan vara intressanta att nämna. En del av dem knyter nämligen Billys bortgång, till ett snarligt uppryckande och dom.  

Profetior knutna till Billys bortgång

Den första profetia blev delad av Maurice Sklar, den 1 december 2011:

“I am taking Billy Graham home to heaven soon. When you see this, know that 
My time of grace for the Gentile nations is coming to a close.

”Snart kommer jag att ta hem Billy Graham till himlen. När du ser detta, så vet du att min tid av nåd för hedna nationerna är på väg att ta slut”.

Den andra kom från TD Hale:

“Look to when I take my servant Billy Graham home.
When I do, it shall be a prophetic sign that the Age of grace will end soon after.”

“Titta efter när jag tar hem min tjänare Billy Graham. När det sker, ska det vara ett profetiskt tecken på att nådens tidsålder snart kommer att ta slut därefter”.

Den tredje är från Greg Herrin, 10 Juli 2009:

”Shortly after I call Billy Graham home, I will come for my people”.

“Kort tid efter att jag kallar Billy Graham hem, kommer jag efter mitt folk”.

Avslutning

Det här är utombibliska profetior som alla ska prövas. Men det är intressant att det finns profetior som är knutna till Billys hemgång till Herren. Profetior som alltså talar om både en kommande dom och ett snarligt uppryckande.

Jesus Kommer Snart!

Källa:
http://whistleblowerjeff.holyspiritwind.net/2018/02/21/2-words-about-billy-grahams-death/

http://www.fivedoves.com/letters/may2011/stevens512-3.htm

2 kommentarer:

  1. Guds Frid Mikael,

    Många betydelsefulla människor har på senare tid kallats hem till Himlen och Herrens närhet.
    Så sant som du skriver så skall alla utombibliska profetior som uttalas prövas och vägas. Det är mycket intressant att flera personer fått samma profetia sänd till sig och att de talar om samma sak, om ett nära förestående uppryckande.

    Vänligen
    J och G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid Syskon,

      Ja, som med alla utombibliska profetior så skal allt prövas inför Herren. Jag vet att det finns många meningar kring personen Billy Graham, och också en del profetior som går åt olika håll. Det som gjorde att jag tycker att det är intressant, är att dessa profetior som har med ett uppryckande att göra, kommer samtidigt med en tid där allt pekar på att Jesus verkligen kommer mycket snart.

      Detta är egentligen bara en sidbemärkning, då vi har så otroligt många andra tidstecken och profetior som pekar på denna tidens avslutning och Jesu dyrbara återkomst.

      Guds rika välsignelse

      Mikael

      Radera