fredag 2 juni 2017

Ett kärleksbrev från Herren til sin brud


Du betyder allt för mig. Redan i skapelsens ögonblick kände jag dig. Jag såg dig födas, och jag såg dig växa upp. Redan innan jag fäste stjärnorna på himlens fäste, såg jag dig ta beslutningen om att lära känna och följa mig i resten av ditt liv. Då jublade jag, och jag fröjdade mig över dig i mitt hjärta. Sedan den dag du blev född, har jag varit din fullkomlige Fader, som har sett dig, vakat över dig, och varit med dig varje steg du har tagit och kommer att ta. Du betyder allt för mig.

Jag är den som omsluter dig, och håller dig i min allsmäktiga hand. När du känner det som att allt brister, och varje omständighet går emot dig, så är jag där. Jag känner varje detalj i ditt liv, och jag känner varje suckan, varje frustration och varje område där fienden och omständigheter har stulit och förstört. Tvivla inte på att jag är med dig. Jag är där, med all min kraft, med all min kärlek och all min välsignelse. Hur skulle jag kunna överge någon som jag har älskat sedan tidernas morgon, och hur skulle jag kunna lämna någon, som jag har givit mitt eget liv för? Jag hoppas att du vet och förstår, at du betyder allt för mig.

Hur ska jag kunna beskriva min kärlek för dig, så att du förstår den? Och hur ska jag kunna ge dig en förståelse för, hur mycket jag längtar efter att ha dig i min närhet? I två tusen år har jag längtat efter att vara tillsammans med min brud och min älskade. Gör dig klar min älskade, för jag har vänt blicken mot dig. Mycket snart kommer jag att vända åter för att ta dig dit jag är. Jag har en underbar plats i beredskap åt dig, som är utöver allt det du kan föreställa dig. Jag har en härlighetsklädnad åt dig som jag ska klä din kropp med, och en krona som jag snart kommer att sätta på ditt huvud. Jag har bara det bästa för dig, för du betyder allt för mig.

Var inte rädd mitt barn, och håll dig nära mig i den korta tid som är kvar. Jag vet att jorden skakar, och jag vet att det är mörka moln på himmelen. Allt börjar dra ihop sig just nu, och hela skapelsen lider och suckar efter min uppenbarelse. Allt har sin tid, och den tid som ligger framför är bestämd och måste komma. Men i allt detta kommer jag att se till dig, och ha min hand över dig. Det finns inget viktigare än vår relation, och det vi har tillsammans. Låt inte något ta bort, eller komma i mellan den kärlek och den nära relation vi har. Låt inte den här världen locka eller dra dig bort från din första och uppriktiga kärlek till mig. Jag vill ha dig helt för mig själv, och jag gör anspråk på hela ditt hjärta, på samma sätt som att jag har gett dig mitt. Jag älskar dig, väntar på dig, och vill bara ha dig. Du betyder allt för mig.

Jag kommer snart!


6 kommentarer:

  1. Så vackert! Och så sant!
    Tack Jesus för Din dyrbara kärlek och nåd som Du ger fastän vi inte förtjänar det.
    Men i tron på Jesus får vi lita på att Jesu blod tvättar oss skinande rena och vi får lyfta våra huvuden i hoppet och väntan på att han hämtar oss!
    Tack Mikael för att du fortsätter att skriva, det är alltid till uppmuntran att få läsa vad du skrivit!
    Var välsignad i Herren!
    " Finländaren" Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid Annika,

      Ja, det är bara på grund av Guds nåd och Jesu dyrbara blod, som gör att vi kan göra oss förtjänta till att bli uppryckta, och tillbringa en evighet med Herren. All egen rättfärdighet och berömmelse, faller helt enkelt till jorden. Vi skulle förgås i Herrens närhet, om det inte var för Jesus, och Golgata kors. Men på grund av honom, och bara honom, kan vi i dag gå med frimodighet inför nådens tron, och hämta hjälp till rätt tid. Tänk att få leva och vara tillsammans med Herren inför hans tron och i hans närhet. Det finns väl inget starkare och mer välsignat än det.

      Jag önskar också dig Guds rika välsignelse i hoppet om Herrens tillkommelse

      Hälsningar

      Mikael

      Radera
  2. Tack, Mikael för detta vackra du skrivit,det berör mitt hjärta på djupet,, mitt hjärta ropar "Kom min Jesus Kom " . jag längtar och väntar ivrigt på denna dag som vi vet ligger framför oss. Den onde vill så ofta viska att jag inte är redo,att jag borde vara si eller så. Men inget av det är ju sant ! Jesus Kristus har gjort ALLT klart ! Det ligger då på oss att vara och umgås med Jesus var stund. Att se till att denna dyrbara relation inte svalnar. Låt oss syskon, mera be att Gud hjälper oss att lägga våra hela hjärtan till Honom. Att vi ber mera för vår värld, vårt land , våra bönebarn. Tack Jesus för vad du gjort för mig ! Gud välsignar dig rikligt Mikael för att du är en röst som Gud använder att ropa ur Herrens ankomst i denna sena timma. Din syster i Herren Inga-lill.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid Inga-lill,

      Tack för din uppmuntrande hälsning och det du skriver.

      Det är bara på grund av vår älskade Herre, och det han har gjort för oss, som gör att vi snart kommer att möta honom ansikte till ansikte.

      Vi får bara fortsätta att söka honom, hålla oss nära honom, och be honom hjälpa oss med alla våra svagheter och varje område där vi inte själva förmår. Det är våra hjärtan han vill ha, och han längtar och brinner efter den nära, intima relationen med oss. Vi får fortsätta att be och lyfta upp varandra i bön inför Herren till dess att vi har nått vår himmelska hem.

      Guds rika välsignelse
      Mikael

      Radera
  3. Tack Mikael,

    Det du skrivit är verkligen vackert och berörande på djupet av våra hjärtan.
    Vi är redo att följa Jesus. Samt väntar och ser fram emot den dag då Herren kommer oss syskon till mötes.

    Tack Jesus för allt stöd och stora hjälp du ger oss.

    Gud Välsinge dig Mikael

    J och G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid Syskon,

      Jag ber att Herren ska fortsätta omsluta er i den tid vi har tillbaka, och ge er all den nåd och kraft ni behöver. Tack för allt ni delar med er, och det vittnesbörd ni är för Guds rike.

      Guds rika välsignelse

      Hälsningar
      Mikael

      Radera