måndag 17 april 2017

Jesus bekräftar att tiden har kommit


Vi befinner oss i jubileumsåret 2017, eller år 5777 som också är ett år av svärd. Den 23 september i år, får vi dessutom uppleva himmelska tecken på himlen, som har med vedermödan att göra.

Utombibliska profetior pekar samtidigt på, att 2017 kan vara ett helt avgörande år när det gäller Jesu återkomst och bibliska profetior. Vi ser och upplever också väsentliga och mycket betydelsefulla tecken runt om i världen, som pekar och bekräftar den tid vi lever i.

Personligt vittnesbörd

Jag vill dela ett personligt vittnesbörd som jag upplevde för cirka en månad sedan, som var en påminnelse och en bekräftelse på den korta tid som är tillbaka, innan Herren kommer igen. Herren visade mig, att han bokstavligt talat står vid dörren för att hämta sin brud.

”Det var natt och jag låg och sov, men vaknade av att någon knackade på vår dörr. Jag vaknade med det samma, och tittade på klockan som stod på 00:22. Jag blev faktiskt lite rädd, och tänkte på vem som kommer och knackar på dörren så sent på kvällen? Jag regerade också på själva knackningen, då det var en mycket intensiv och ivrig person som knackade på, och det var hårda, korta och snabba knackningar, som tydde på att personen var ivrig efter att komma in. Jag låg kvar i min säng utan att stå upp, för att se om personen skulle fortsätta att knacka på, men det kom inget mer. Normalt brukar vår hund reagera när det är någon vid dörren, eller min fru som är ganska lättväckt brukar vakna. Men den här gången var det bara jag som hörde det. Då förstod jag att det här inte var en människa som stod utanför dörren att komma in. Jag upplevde att det var Herren som talade, för att ge mig ett tecken på Herrens snara ankomst”.

Klockan var 00:22

När klockan var 00:22, så upplevde jag att det inte var något tillfälligt, men att det var något som bekräftade min upplevelse. Jag undersökte efteråt vad talet 2 betyder, och det är ett tal som står för ”samhörighet” och ”förenade”.

Talet syftar både på man och kvinna som blir ett i ett äktenskap, och den förening som är mellan Kristus och församlingen (1 Kor 12).

Avslutning

Jag tror bokstavligt talat, att Herren står för dörren och är på väg för att hämta och bli förenad med sin brud. När Herren är ivrig i sitt knackande, så visar det att tiden att vi befinner oss i en knapp tid, och att tiden har kommit för hans återkomst.

Om det betyder dagar, veckor eller månader får vi se, men den kloke gör rätt i att förbereda sitt hjärta, få ordning på sitt hus och leva i en förväntan till Herrens återkomst. Jag vill fortsätta att appellera till ditt hjärta till den dag Herren kommer tillbaka, men jag vill önska att vi lyssnar efter Guds manande röst att söka Herren av hela våra hjärtan. Han kommer snart för att hämta oss hem.


Jesus kommer snart!

15 kommentarer:

  1. Kom Herre Jesus, kom!
    Jag vill också dela en dröm jag hade för ett par veckor sedan. Det var en kort dröm, men så intensiv.
    Jag drömde att jag låg och sov och att jag blev väckt av ett hårt ihållande ljud, som en sirén. När jag tittade upp såg jag en strålglans olikt allt jag tidigare sett. Jag förnam att strålglansen var öppningen/ dörren dit Jesus hämtar de sina då han hämtar bruden. Hela mitt inre ropade, Jaa, Jesus! Tack för att du hämtar mej! Men jag fick genast en känsla av att det dröjer en liten kort tid ännu och han manar oss vara redo. Strålglansen försvann och jag vaknade med en glädje över att vår Herre Jesus kommer en dag för att ta hem oss. Tänk att han gett oss detta hopp, mitt i allt lidande och mörker som finns runt oss!
    Var välsignad!
    " Finländaren"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack käre Finländaren för att du delade just detta starka vittnesbörd.

      Det är underbart och trosstyrkande, att Herren talar och delar samma budskap till många syskon runt omkring - nämligen det att han snart kommer tillbaka!

      Tack igen,

      Varma hälsningar

      Mikael

      Radera
  2. Ja, Jesus kommer snart!
    En morron när jag vaknade sa jag till Gud: ”Låt din Helige Ande leda mig i dag” Då med ens såg jag en syn. Jag såg en bibel som var helt uppslagen. Synen försvann lika hastigt som den kom, men med ens förstod jag vad Gud menade: Det är genom att läsa Bibeln, som Guds helige Ande helt kan tala till mig.
    En vecka efteråt vaknade jag mitt i natten av en hörbar trumpetsignal samtidigt som jag såg vatten forsa från ovan som ett brusande vattenfall med vattenånga. Det blev ljust i rummet och allt hände på några sekunder. Vad betyder nu detta tänkte jag? Var det från Gud, så finns svaret i Bibeln.
    "Då ska Människosonens tecken synas på himlen och jordens alla folk ska jämra sig, när de ser Människosonen komma på himlens moln med makt och härlighet. MED STARKT BASUNLJUD SKA HAN SÄNDA UT SINA ÄNGLAR, och de ska samla hans utvalda från de fyra väderstrecken, från himlens ena ända till den andra." Matteus 24:30-31
    ”Frälst av nåd”

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh Herren jag längtar efter dig.
      Vill berätta att jag har haft en liknande drömde för ca tre veckor sedan.
      Jag vaknade kl. 00:21 med att min mobil ringer. (Jag har serie 24 ringsignal)
      jag sprang till köket och tittade på min mobil för en missade samtal men ingen hade ringd.
      tänkte på att det var en budskap från Herren men förstår inte vad står 21 för än att 7+7+7=21 (777)
      Jag har även drömd om en ark lik Novah utan styrning. Skepparen var ute bland om människor och bjud dom in i skeppet för att tiden var inne. Jag och min man var där i stranden. Vatten nivå var i samma nivå som marken.
      jag gick snabbt till båten med en talrik mat i handen (jag åt medan jag gick) och min man var bakom mig.

      Åh Herren kom.

      Radera
    2. Underbart vittnesbörd du delar "frälst av nåd".

      Du fick lov till att höra en hörbar trumpetsignal som absolut har med uppryckandet att göra. Paulus är ju tydlig med, att det är vid Herrens befallning, en ärkeängels röst och en Guds basun vi kommer att ryckas upp, och får lov till att möta Herren.

      Jag tror att det sker mycket snart!

      Guds rika välsignelse

      Mikael

      Radera
    3. Hej Shamret,

      Stort tack för att också du delar ditt vittnesbörd. Jag tror, att Herren talar både igenom drömmer och syner, men kan också göra det genom tal, då dom kan ha en bestämd betydelse.

      Jag har tidigare upplevet hur Herren gav och delade talet 4 eller 444 med mig, utan att jag visste vad det hade för mening. Talet 4 betyder bland annat "en öppen dörr", som är en häntydning till uppryckandet.

      Det är med tacksamhet och förväntan, att vi snart kan se fram till att Herren hämtar oss hem. Kom Herre kom!

      Guds rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  3. Guds Frid Mikael
    I torsdags drömde jag om en färd på ett stort fartyg vi fick lov att besöka kaptenen och se hur han säkert styrde fartyget med en mycket liten ratt och det gick så fint att styra dit vi skulle fara.
    Natten till i söndags vibrerade marken på ett kraftigt. På natten drömde jag att 3 män höll på med att gräva runt huset med spadar.
    Tidigare i år har vi hört att det knackade på altandörren mitt i natten, som att någon ville komma in. Nu vet vi att det kan vara Herren som kallar.
    Vi har sett molnformationer i form av siffran 4 och pilar åt öster. Samt hört basunens hoande vid 2 tillfällen.
    Vänligen
    J och G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid syskon,

      Tack för att också ni delar era upplevelser och på det sätt att Herren har talat till er. Med tanke på basuner, så har jag tidigare hört det samma från andra syskon, som med sina fysiska öron har hört basunljud eller bröllopsklockor som ringer. Det är enhälliga tecken som talar om Jesu snara komma.

      När vi ser på just det här året, och med allt det som händer i världen, så känns det som att uppryckandet är väldigt nära, och det nästa på Herrens agenda.

      Guds rika välsignelse

      Hälsningar

      Mikael

      Radera
  4. AMEN AMEN AMEN

    TIDEN ÄR KORT.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack käre anonym,

      Ja, det är också det jag upplever. Tiden är mycket kort, och kanske kortare än vi själva tror. Jesus står för dörren, och alldeles snart kommer Herren att hämta sin församling. Halleluja vilket underbart hopp!

      Hälsningar
      Mikael

      Radera
  5. https://m.youtube.com/watch?v=VOtI2lOOmD4
    Detta är mina syner, se

    SvaraRadera
  6. Kom, himmelske fader. Guds rika välsignelse till er alla.

    SvaraRadera
  7. Jag har ochsa blivit vackt nagra ganger av harda knackningar. Jag busted interest bad details variant men in dietary jail at DE Kan varit herren som Kallar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt vittnesbörd. Underbart att höra att det är flera som har samma upplevelser, och att Herren bekräftar sin återkomst till så många syskon överallt.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  8. Nu råkade jag halka in på ett gammalt inlägg här... Oj! Det där om talet 4 visste jag inte. Mina fyra sista siffror i personnumret är 0444. Man kan ju hoppas att Gud hade ett finger med när just jag blev tilldelad dessa siffror. :)

    SvaraRadera