fredag 2 december 2016

Profetia om ekonomisk kollaps efter Fidel Castros död


Det är intressant, när det kommer profetior som är aktuella, och som relaterar till det som händer just nu på världsscenen. Ta gärna del i denna profetia, som talar om en ekonomisk kollaps i USA, som händer efter Fidel Castros död. Profetior skal alltid prövas, och tiden kommer att visa dess äkthet.

Fyra av fem händelser har redan uppfyllts

Redan fyra av fem stora händelser som denna profetia omhandlar har redan uppfyllts, och det ända som fattas, är alltså ett uppfyllande av en ekonomisk kollaps med fatala konsekvenser, som alltså skulle ske efter Fidel Castros död.

Andra händelser som redan uppfyllts i denna profetia är bland annat Berlinmurens fall i 1989, Sovjetunionens fall i 1991 och sedan dess återhämtning genom Ryssland.

Profetia från 1981

Det var en man som heter John W. Johnston, som i 1981 fick bära fram ett profetiskt budskap från Herren. Där talade Herren till John, och han fick följande budskap:

“When you see that the Berlin wall comes down and when you see the Soviet Union take a severe blow then it makes a recovery, and then you see the death of Fidel Castro; then shall come the collapse of the economic system of the United States.”

“När du ser Berlinmuren falla, och när du ser Sovjetunionen få ett hårt slag men återhämtar sig, och när du ser Fidel Castro dö, då ska det komma en kollaps av det ekonomiska systemet i USA.”

Dröm om en Tsunami på USA:s östkust

Ett annat profetiskt ord denne broder har fått, är genom en dröm som Herren gav honom hösten 2005. Där fick han en dröm om en kommande tsunami, som kommer att träffa och skölja in över den amerikanske östkusten. John delar följande dröm:

”Jag hade en djup sömn, och drömde att jag hade en strandpromenad i Virginia. Det var natt, och klockan var ungefär 02:00. Jag satte min fot upp på ett räcke, och tittade ut över havet. Det var som såg ut som en fullmåne på horisonten. Jag märkte att under månen var en gigantisk svart vägg. Månen reflekterade vita mössor utanför väggen. När jag stod där och såg ut över Atlanten, insåg jag att dom vita mössorna kom från en massiv flodvåg som var på väg in mot stranden. Den var ungefär 90 meter hög. Jag fick förståelsen, att det var för sent att varna människor och drömmen slutade.”

Avslutning

Herren fortsätter att påminna och visa mig, att USA är en nation under dom. Landet har fortsatt att så ut i orättfärdighet, och kommer att få skörda från orättfärdighetens fält. Skörden kommer att bli en ekonomisk kollaps, naturkatastrofer och ett land i kaos och uppror. USA:s storhetstid, är för allvar på väg att brytas och ta slut.

Det ända som återstår för Guds folk, både i USA och resten av världen, är att ödmjuka sig i förkrosselse inför Herrens ansikte, och ropa ut till Herren på nåd för vårt land, för våra städer och för våra barn.

2 Krön 7:14 - men mitt folk, som är uppkallat efter mitt namn, ödmjukar sig och ber och söker mitt ansikte och omvänder sig från sina onda vägar, då vill jag höra det från himlen och förlåta deras synd och skaffa läkedom åt deras land.


Jesus kommer snart!


Källa:

2 kommentarer:

  1. Guds Frid Mikael,

    Financial Tsunami in USA & World.
    Ytterligare en person som heter Jucelino Luz som drömmer sanndrömmar har förutspått ekonomisk kollaps efter Valet 2016 i USA
    Källa: http://www.jucelinoluz.com/2016/10/18/a-tsunami-in-the-economy-may-appear-after-the-us-presidential-elections/

    Vänligen
    J och G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid och tack för din hälsning.

      Det är intressant, att det är flera som bekräftar och upplever Herrens tilltal på samma sätt. Jag ber att Herren har ytterligare en nådatid för både USA och resten av världen, så fler kan uppleva Guds förvandlande kraft.

      Som jag upplever det, så är vi väldigt nära det tidspunkt, att nådens dörr stängs, och Guds domar kommer att gå ut över världen. Men må Herren i sin nåd, ge den här världen ytterligare lite tid att omvända sig, och bida efter Herrens nåd.

      Guds rika välsignelse

      Mikael

      Radera