söndag 15 maj 2016

Himlens fyra vindar kommer snart att storma fram

Vi kan se mörka moln som drar ihop sig i horisonten, och vi kan höra dånet från en mäktig vind som är på väg.

Hur länge till kommer Herrens änglar att hålla tillbaka denna stormvind som är på väg att skapa en andlig orkan på vår jord? Hur länge till kommer nådens dörr att fortsätta att vara öppen, innan dess att Herren förlöser sina domar och befaller dessa änglar att ge släpp? Det är en andlig tsunami, och som är helt utan jämförelse, som är på väg in över vår värld. Ett mörker, som i ett stigande crescendo kommer att omsluta och uppfylla den här världen. En värld som är överlåten dom och en brännande vind.

Har vi hört Herrens varning, och har vi en förståelse för det mycket allvarliga skeende vi lever i? Kan vi höra Herrens manade röst, där hör vad Anden säger till församlingen?

Världsomspännande dom och en ny dag

Upp 7:1-8 – Sedan såg jag fyra änglar stå vid jordens fyra hör och hålla tillbaka jordens fyra vindar, så att ingen vind skulle blåsa över jorden eller över havet eller mot något träd. Och jag såg en annan ängel med den levande Gudens sigill stiga upp från öster. Han ropade med hög röst till de fyra änglarna som hade fått makt att skada jorden och havet: ”Skada inte jorden och havet eller träden förrän vi har satt sigill på vår Guds tjänare, på deras pannor.” 

Upp kap 7 talar om Guds dom som kommer att gå ut i världen. De 4 änglarna som står vid jordens fyra hörn och håller tillbaka jordens fyra vindar, är en symbol på de plågor och straffdomar som kommer att gå ut över hela jorden i vedermödans tid.

Att änglarna står vid jordens fyra hörn betyder att hela jorden kommer att drabbas av Herrens straffdomar. Precis som att syndafloden täckte hela jorden, kommer också Herrens straffdomar att täcka hela jorden, där allt skapat kommer att bli berörda på grund av vedermödans konsekvenser. Ängeln som kommer med budskapet, kommer från öster (solens uppgång) som är ett tecken på att en ny dag börjar för Israel. Det här är både ett vittnesbörd om en kommande dom över den här världen, men också Herrens löfte och frälsning för det judiska folket.

Daniel ser ändetidens stormvind

Dan 7:1 – I den babyloniske konungen Belsassars första regeringsår hade Daniel en dröm och såg en syn på sitt läger. Sedan tecknade han upp drömmen och meddelade huvudsumman av dess innehåll. Detta är Daniels berättelse: Jag hade en syn om natten, och såg i den huru himmelens fyra vindar stormade fram mot det stora havet. 

den syn Daniel får, ser han dessa fyra vindar som i dag är klara att blåsa med kraft över vår jord. Daniel ser ändtidens stormvind som då är förlöst, där himlens fyra vindar stormar fram mot det stora havet, som är en bild på folkhavet och människorna. Änglarna håller dessa vindar tillbaka, så att ingen vind ska blåsa över jorden, över havet (folkhavet) eller mot något träd (nation).

Tidigare på året skrev jag följande inlägg:

Det var ett allvarligt budskap som jag upplevde att Herren lade på mitt hjärta. Vi lever i en mycket allvarlig tid, där Herren i flera år har varnat om just den tid vi lever i, och för den tid som ligger framför. Det vi upplever just nu, är inte något annat än en upptrappning och en förberedelse för den allra sista tiden, innan dess att detta mörker går ut över den här världen.

Jag upplevde att Herren talade tydligt till mitt hjärta, att nådens dörr är på väg att stängas. Det betyder, att dessa änglar som fortfarande håller vindarna tillbaka, snart är klara med sin uppgift och kommer på Herrens befallning att lämna sin post.

Avslutning

Joel 2:1 - Blås i horn på Sion, låt larmet ljuda på mitt heliga berg

Han väckte mig ur min djupa sömn. Han talade högt, tydligt och klart med en vädjan i sin röst. Jag steg upp ur min säng och ställde mig på husets tak. Jag satte trumpeten mot min mun och blåste alarm. Jag ropade med mina lungors fulla kraft, och proklamerade det ord han hade gett mig. Herrens budskap brann som en eld i mitt hjärta, med hopp om att någon ska lyssna och ta vara på hans ord: 

”Jag har sett tidens tecken, och jag har hört den helige Andes rop. Jesus kommer snart tillbaka, för att hämta sin vakande och väntande brud. Gör dig redo mitt folk, och vakna upp ur din sömn. Skaka stoftet av dig och lös banden från din hals. Tiden är kort, och Guds vredestid är när. Andligt stormoväder är på gång, och mörka moln drar in över vårt land. Han vädjar till våra hjärtan att göra sig redo och att få sin sak klar med Gud”


Jesus kommer snart!

4 kommentarer:

  1. Tack för allt du skrivit!!!
    ALLT är redo från Herrens sida, men vilken kärlek och nåd att Han ännu håller i de fyra vindarna så att hans brud hinner förbereda sig. Snart ljuder basunen och då börjar bröllopsfesten. Snart ges ingen möjlighet längre. Då blir det gråt och tandagnisslan för dem som måste stanna utanför. Gud hjälp oss! Matteus 25
    "Ty Guds nåd har uppenbarats till frälsning för alla människor. Den fostrar oss att säga nej till ogudaktighet och världsliga begär och att leva anständigt, rättfärdigt och gudfruktigt i den tid som nu är, medan vi väntar på det saliga hoppet, att vår store Gud och Frälsare Jesus Kristus skall träda fram i härlighet. Han har offrat sig själv för oss för att friköpa oss från all laglöshet och rena åt sig ett egendomsfolk, som är uppfyllt av iver att göra goda gärningar. (Titus 2:11-14)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack käre Marianne för din hälsning.

      Ja, det är inte mindre än Guds nåd, att dessa vindar av dom inte blåser ännu över våra nationer.

      Jag tror att vi är på tröskeln till denna mycket allvarliga tid som vi kallar vedermödan. Må Herren ge oss en förståelse, så att vi kan se den tid vi lever vi, och uppleva Herrens hjärta för de förlorade, och våra nationer. Herren vädjar, kallar och manar till omvändelse och frälsning, och Herrens utsträckta händer vill röra och förvandla så många som möjligt innan dess att han vänder åter.

      Jesus kommer mycket snart!

      Herrens rika välsignelse
      Mikael

      Radera
  2. Käre Mikael! Jag liksom hör ditt enträgna rop på taket...
    Jesus Kristus kommer oväntat i en stund då vi inte väntar det...
    Vi själva kanske räddar vår själ med knapp nöd, men de som vi inte vittnade för, blir kvarlämnade åt ondskan, utan att förstå hur djävulen lurat dem med sitt bedrägeri genom oändliga lockelser. Också många kristna har fastnat där.
    Ung som gammal, VAR STILLA och fråga KRISTUS: "VAR VILL DU ANVÄNDA MIG"?
    Vi måste VAKNA!!!
    Tack för din blogg Mikael.
    Hälsningar Marianne

    "...och vänta på hans Son från himlen, honom som Gud har uppväckt från de döda: Jesus, som räddar oss från den kommande vredesdomen.
" Tessalonikerbrevet 1:10

    ”Amen, amen säger jag er: Den som hör mitt ord och tror på honom som har sänt mig, han har evigt liv och kommer inte under domen utan har övergått från döden till livet.” Johannes 5:24

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marianne för din hälsning.

      Om det är någon tid där vi måste hålla fokus, hålla oss nära Herren och vara lydig i det han säger, så är det nu. Om vi verkligen tror på att vi lever i den tid vi gör, och att vi är så nära Herrens återkomst, så måste vi fortsätta ropa högt, dela det Herren lägger på våra hjärtan, och göra allt för att få så många med som möjligt när Herren kommer.

      Det du skriver i ditt inlägg tycker jag är väldigt talande: ”Ung som gammal, var stilla och fråga Kristus: ”Var vill du använda mig”.

      Herrens rika välsignelse
      Mikael

      Radera