söndag 19 april 2015

Mellanöstern står i brand - Del 1



¨


Utvecklingen har på den senaste tiden varit skrämmande, och vi upplever i dag ett Mellanöstern som bokstavligt talat står i brand. Det är ett Mellanöstern där vi ser ett kompakt mörker sprida sig, och ett landområde som är präglat av krig, anarki och fruktansvärda brott mot de mänskliga rättigheterna.
Jag upplevde att Herren talade till mitt hjärta att Mellanöstern var just ett av de områden vi skulle hålla ett extra öga på, med tanke på den absoluta sista och avslutande tiden. Man kan säga att på samma sätt som att allting började i Mellanöstern, kommer allting också att avslutas i Mellanöstern. 


Ett led i ändetidens utveckling
Jag är överbevisad om att den utveckling vi har sett de senaste par åren betyder följande två saker:

1.   Det som sker i Mellanöstern just nu är inget tillfälligt, men är ett led i ändtidens utveckling som till sist kommer leda fram till ett tiohorns förbund och Antikrists framträdande.  

2.   Antikrist kommer från den islamiska delen av världen, och utifrån den koalition av arabiska länder som vi ser tar form just nu.
Det händer så mycket och på så kort tid just nu i Mellanöstern, men jag har försökt att sammanställa en del av det vi kan se ta form i dag, och utifrån den förståelse jag tror att det uppfyller bibliska profetior. Inlägget är uppdelat i två delar.  
 
Var varmt välkommen att ta del av inlägget på sidan ”Jesus kommer snart”. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar