söndag 29 mars 2015

En syn om uppryckelsen - Från en syster i Herren


 
”Vi lever i en tid där Herren både genom yttre tecken och genom den helige Andes vittnesbörd, bekräftar sin återkomst och den tid vi lever i. I dag får många människor uppleva Herrens tilltal genom syner, drömmer och visioner. Här delar en syster i Herren en syn som Herren gav henne om Kristi och uppryckelsens dag”  

En stor vit båt med en rund kaptenshytt ovanpå är på väg till kaj. Kaptenen i stilig mörkblå klädsel ser glad ut när han lägger till. Vid kaj står en stor grupp människor, vitklädda och glatt förväntansfulla. En liten flicka i vit klänning och vitt hårband blåser såpbubblor. De har väntat och är helt redo att stiga på båten. Många viftar farväl med vita näsdukar efter avgång. Kaptenen tutar och vänder och styr båten mot soluppgången. Alla sjunger och det är stor glädje.
Jag ser nu att Jesus står vid rodret och plötsligt lyfter båten och är ett stort vitt flygplan som går uppåt, uppåt. En vit duva med en grön olivkvist i munnen flyger framför nosen på flygplanet. När vi är framme ser jag att det var en väldig hand, Guds hand som burit oss upp till sig. Handen sätter ner oss försiktigt och Jesus säger att Han skall föra oss inför tronen och Fadern.

Det är massor av vitklädda framför tronen och många änglar som svävar ovanför. En del spelar på blåsinstrument och några blåser i horn. Ett stort brus, som av vatten går ut från ljuset på tronen. Gud säger ' kom hit mina barn, välkomna hem. Allt det gamla är förbi, allting är nytt. Ni skall få nya namn, och jag skall ta upp er i min famn var och en och torka era tårar, ingen sorg skall finnas mer.
Jag skall lösa er från jordens band och plåga. Ni skall få se mig som jag är och bli mig lika. Alla vitklädda låg på sina ansikten när de hörde Gud tala.

Efter synen hörde jag ' detta skall ske i dessa dagar. Mina löften står fast. Se till att ni kommer med.
Gör er redo! Lämna allt för mig'

En syster i Herren

2 kommentarer:

  1. Det var en underbar och fantastisk syn att få del av!
    Tack för att du delade detta, käre Mikael.

    Jag önskar dig och de dina en Välsignad Påskvecka
    ( om Herren dröjer....)
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid Marguerite,
      Ja, det var en otroligt uppmuntrande och bekräftande syn som vår syster fick av Herren. Det är ju fantastiskt att det både är tidstecken, men också Herrens personliga tilltal till människor som just bekräftar att Herren mycket snart kommer igen.

      Det ger förtröstan, glädje och hopp att veta att Herren snart kommer för att hämta oss hem till himlen.

      Jag önskar också dig och de dina en härlig och välsignad Påskvecka. Tack för allt du delar Marguerite.

      Herrens rika välsignelse
      Mikael

      Radera